måndag, mars 14, 2011

Sånt där som jag sällan gör

Jag brukar sällan läsa bloggar. Mer än min kompis Louise, Blogoholic's och nu också Josefine Bornebusch's. Mestadels beror det på att jag inte har tid, lust, ork att sitta framför en dator på fritiden, eftersom jag gör det hela dagarna på mitt arbete. Men ikväll av någon anledning så hamnade jag här och i en blogg som jag aldrig besökt tidigare, nämligens Kenzas blogg. Ni har säkert hört talas om henne, även om ni kanske aldrig läst nåt av henne, precis som jag. Men ikväll blev det så och jag måste säga att jag är imponerad och en smula förvånad.

Jag hade nog helt fördomsfullt (ja det måste erkännas) buntat ihop Kenza med alla andra modebloggande, provocerande barbie-stereotyp tjejer därute som färgat sönder håret med väteperoxid, pratar om att dom måste banta ner sig en massa kilon trots att dom är smått anorektiska, ser ut som dom smetat in sig med brun-utan-skokräm och är otroligt dåliga förebilder för alla unga tjejer därute som brottas med både dåligt självförtroende och identitets-förvirring. Vilket alltid gör mig beklämd och ledsen. Men jag hade helt FEL (ja jag erkänner det också).

Efter att ha suttit ungefär en timme och kikat igenom Kenzas blogg (vilket innebar att jag läst inlägg för typ 10 dagar, shit vad hon bloggar mycket), så skrev jag följande kommentar till henne.

Postat av: Jessica
Din kommentar inväntar granskning.

Har suttit och kikat igenom din blogg lite nu på kvällen för första gången och jag måste säga att jag är imponerad. Du har hunnit med otroligt mycket och verkar väldigt driftig, ambitiös, duktig och fokuserad (trots din unga ålder, om du förlåter det uttrycket), med en massa härliga framgångar. Men ändå så jordnära, chosefri och bjuder verkligen på dig själv. Jag har hört talas om dig någon gång och jag har garanterat hört talas om och även köpt saker från Wildflower kollektionen, ett par skor för nåt år sen, men hade ingen aning om att du låg bakom märket. Tappa aldrig din härliga person och fortsätt vara lika okonstlad som idag. Grymt härligt att se en framgångsrik, smart, vacker, ung kvinna med båda fötterna på jorden. En bra förebild för alla unga kvinnor där ute, det finns tyvärr alldeles för många med osunda värderingar och synsätt som påverkar unga tjejer åt helt fel håll. Du verkar dock vara ett bra exempel på en sund med fartfylld livsstil. Keep it up! =)

2011-03-14 @ 21:27:40

Kenzas blogg är tydligen den största i Sverige med 150000 unika besökare varje dag. Och med en sån seriös och glad ung kvinna vid rodret, som verkar fått med sig sunda värderingar i bagaget hemifrån så måste jag säga att det känns hoppfullt därute i den unga bloggvärlden. Kenza är såklart inte den enda vettiga unga bloggerska med stor genomslagskraft, men det var hennes blogg som jag hittade nu och som gjorde stort intryck på mig. Kolla in Kenzas blogg om ni vill HÄR

Nu ska jag sova och imorgon ska jag med mamma till Radiumhemmet för återbesök. Håll tummarna HÅRT för att det blir goda nyheter och att vi kommer hamna på 6 månaders kontroller efter imorgon. =) Efter det ska jag träffa Anna och lill-räkan (Wilhelm) som kommer hem till mig för lunch och mys.
Kram på er

Inga kommentarer: