torsdag, mars 24, 2011

Bloggandets baksida

Min vän Louise åkte på sin första (men säkert inte sista) hatfulla bloggattack idag. En supertöntig tjej retade upp sig på Louise blogg så pass att hon skrev ett långt inlägg i sin egen blogg och hade en massa mindre trevliga synpunkter.

Det värsta var ändå kommentarerna från den tjejens läsare. Jag hade hjärtklappning när jag läst klart och var väldigt ledsen för Louise skull. Louise bloggar nämligen inte som jag, typ privat och bara för nöjes skull, Louise skriver för Amelia och hoppas att få igång sin karriär som Journalist (vilket hon är utbildad till) med bloggandet som ett avstamp. Så när dessa tjejer gick till personangrepp och hotade med att skriva en protestlista till Amelia för att få bort Louise, då såg jag rött. Och skrev följande kommentar i denna tjejs blogg:

Anonym sa...
JAG tycker det är tragiskt att ni som nu suttit och rackat ner på Louise och hennes blogg Big Ass Fashion så uppenbarligen är typiskt missunnsamma, back-stabbande tjejer, som med avund ser på en intelligent och duktig tjej som Louise och måste förinta henne med era pubertala åsikter för att må bra själva. I skolan kallade vi er för mobbare och det känns som att ni får behålla det namnet. Alla kan vi ha åsikter och ni måste inte hålla med Louise i det hon skriver. Men att från detta gå till personangrepp och att hota Louise med att attackera hennes yrkesliv genom att skicka en töntig protestlista till Amelia. Ni borde verkligen skämmas som inte har något bättre för er. Väx upp och lär er att det finns människor i världen som inte tycker som ni och det får ni stå ut med. Fy fan, jag mår illa över att se hur ni beter er. Jag kan inte annat än säga det igen. Skäms på er!!!
/Jessica (en av Louise äldsta och bästa vänner)

24 mars 2011 20:16

Vad är det med vissa tjejer? Jag blir bara så less och trött på hur vissa beter sig mot sina medmänniskor. Suck... =(

Här hittar ni Louise sköna blogg, som absolut är värd att läsa. Jag har många läckra plagg i min garderob att tacka Louise för. =)
BIG ASS FASHION

4 kommentarer:

Louise sa...

Tack fina fina vän! Det känns skönt att ha folk som dig bakom mig när det dyker upp såna hatiska människor bakom hörnet. myntets baksida antar jag. Blev ledsen men nu kan de hoppa och skita. Tusen kramar!

Anonym sa...

En applåd för folk som står upp:-) Bra skrivet Jess! Kram

emilia sa...

jag förstår mig inte på sånt... folk tror att det är fritt fram att bete sig på internet.. tur i alla fall att det finns folk som säger emot!

Jess sa...

Lollo: Klart du har det, min vän. =)
Anonym: Dom verkar inte riktigt ha alla hästar hemma och då förklarade jag för dom hur landet ligger. Haha... =)
Emilia: Ja det är lätt att vara tuff bakom en dator, men jag vet att dom inte skulle våga bete sig likadant om dom hade personen mitt emot sig. Det är så lätt att vara elak och bete sig som skit när man kan gömma sig i sitt hem och inte behöver se den man sårar. Fegt som bara den. Kul att du surfade in på min blogg. =)
Kram på er