söndag, mars 13, 2011

Flitiga lisa

Idag har jag lagat en av mina persienner. Eller ja, hela skiten rasade ner igår. Så jag ringde in päronen för lite akut persiennlagningshjälp. Det är smått omöjligt att fixa själv, om man inte är en biologisk avart och har en tre-fyra armar. Men det har ju inte jag. Så snabbt iväg till Jysk för inköp av diverse persienn-lagar-grejer och så snabbt hem. Efter 6 timmars tvättande, knytande, klurande, snurrande, träpåande, snördragande, svärande, fäktande och hamrande så satt dom där igen. Hela, rena och helt fantastiskt fina. Känns hur bra som helst och jag är riktigt stolt över mig själv. Jag älskar att lära mig nya saker och är smått allergisk mot meningen "Jag kan inte". =)

Nej nu är det sovdags för denna räkan.
Kram på er

Dagen i bilder





3 kommentarer:

Anonym sa...

Pappor e änna bra ibland. Själv hjälpte min att borra upp en rullgardin hemma hos mig i lördags ♥

Anonym sa...

Blogoholic här. Ifall du undrade.. kunde inte länka till mig i förra kommentaren ;-)

http://blogg.amelia.se/blogoholic/

Jess sa...

Ja, pappor och mammor är suveräna att ha. =) Även om man ibland har lust att strypa dom...hehe Men dom känner säkerligen likadant om sina barn...ibland. =)