tisdag, mars 08, 2011

Goda nyheter

Idag har jag varit på Smärtkliniken i Danderyd och träffat en av deras Överläkare. Vi hade ett väldigt givande möte och nu verkar det som att jag äntligen fått en diagnos. Jag har muskelsmärtor i ryggen pga av långvarig och svår stress som resulterat i att mina ryggmuskler inte kan slappna av längre och är i konstant kramp, vilket ger dom smärtor jag har. Så cystan i ryggen är enligt smärtläkaren ett bifynd, alltså inte det som orsakar mina symtom. Och det goda i kråksången är att med rehabilitering så är hon övertygad om att jag kommer vara mitt vanliga friska (men mindre stressade) jag inom ett år. Så det känns helt underbart. Jag kommer att få en rehabplan upplagd av Smärtkliniken och sen är det bara att börja rehaba. Jag ser fram emot att sakta men säkert få må bättre och bättre och att kunna trappa ner på smärtstillande och sjukskrivning varefter som rehabiliteringen fortskrider Håll tummarna!

Här kommer mina två favoritbidrag i Melodifestivalen, som dessvärre inte kom till final =(


3 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga nyheter, håller mina tummar att rehaben är din melodi :-) Kram

Blogoholic sa...

Jag hoppas innerligt att du kommer att bli av med dina smärtor.

Styrkekram ♥

Jess sa...

Tack Anonym och Blogoholic, ni är för goa. Det värmer. =)
Kramar till er båda