måndag, februari 08, 2010

En helt vanlig dag

Valde att jobba hemifrån idag. Valde kanske är fel ord. Det är mer som att jag inte kan få på mig en sko och gå utan att det underbara såret på min fot gör ont. Men ja imorgon måste jag halta in till kontoret oavsett. Ska ut på lunch med en distributör, så det är bara att bita ihop och ta sig in. Grymt sköna människor dock, så det ska bli roligt.

Idag har varit en dag som alla andra dagar. Jag satte mig att jobba vid sju imorse och sen gnetade jag på som en iller hela dagen. Tills klockan klämtade sex och mina ögon gick i kors och hjärnan var ett under av mos. Men jag fick massor gjort, dock aldrig tillräckligt för att ens komma i närheten av ikapp. Men det verkar inte vara meningen.

Jag är fortfarande helt uppslukade av serien Medium. Jag är inne på slutet av säsong 5 nu. Jag VET, jag är totalt nergången i Mediumträsket (får nog lägga in mig på Rehab snart). Men det är ju en så sjukt bra serie. Alla som missat den måste genast börja kolla. =)

Jag har fortfarande den där känslan av att jag sitter fast. Att jag behöver komma vidare på nåt vis. Jag hade hoppats att få göra en större förändring genom att flytta ner till Göteborg. Men det funkar inte med den tjänsten jag är ute efter, så jag har fått lägga det på hyllan ett tag. Dock är jag fortfarande jättesugen, så ja...jag håller allt öppet.

Det lutar nog åt att antingen så måste jag snart få axla den nya tjänsten och lämna över den gamla. Eller så letar jag nytt jobb och då kan jag lika gärna göra det i Gbg. Dock är det såklart ett tudelat mynt. För lika sugen som jag är på att flytta, lika mycket tar det emot att lämna familj, vänner och speciellt Viktor kvar i Stockholm. Visst försvinner ingen, men...mina vänner är min familj och luften jag andas. Så ja... Vi får helt enkelt se vad framtiden har i sitt sköte. =)

Hittade detta sköna band av en slump precis nu, eller tja, jag tror kanske mer på ödet. =)

Undrar om sångaren är intresserad av att gifta sig med en svenska? Hihi...
Jag är kär i detta band från och med denna stund. Vill du lyssna igenom dom så kolla in The Rumble StripsYouTube eller Spotify

Inga kommentarer: