torsdag, februari 04, 2010

Besatt

Jag är sliten. Riktigt jäkla sliten. Hur mycket jag än jobbar. Så tar det aldrig slut. Vilket i och för sig på sitt sätt är bra, för det innebär ju att jag har ett jobb, någonstans att ta vägen om dagarna, ett socialt nätverk och en lön som kommer varje månad. Så ser man det ur den vinkeln så är jag lyckligt lottad och det vet jag. Men ser man det ur hälsosynpunkt så vete sjutton. Synd att jag trivs så bra och tycker om mitt jobb så mycket. Hade varit lättare om jag inte gjort det, då hade jag inte kämpat på som jag gör. Men nu så...ja, jag vill vara kvar. Så just nu gör det jag alltid gjort, jobbar på, biter ihop och försöker hålla arbetstimmar och stress på en vettig nivå.

Har inga direkta planer för helgen, känner att jag vill hålla allt lite öppet. Ska ta mig in till kontoret imorgon, troligtvis träffa mamma efter jobbet och kolla stövlar. Sen ska jag nog bara åka hem och krypa ner i soffan. Så får jag ser hur mycket utomhusvistelse det blir i helgen. Tänkte nog i alla fall åka in till stan och ta en fika med en ny vän på söndag. Det vore kul. =) Just nu känns dock humöret lågt.

Har sett klart säsong 3 av Medium idag. Jag har blivit som besatt av den serien. Är så jäkla bra. Hade världens sjå att hitta säsong 4, men lyckades idag. Så imorgon hoppas jag att jag har den i min hand.

2 kommentarer:

Rebecca sa...

Sänder över lite ljus med styrka & lugn i! =) Förlåt att jag inte svarat på ditt mess. Jag jobbar för fullt & min mail är för.efternam@seb.se Puzz Puzz

Anonym sa...

Fika är alltid trevligt, no stress dock.