söndag, september 06, 2009

Livet på landet

Helgen har varit skön. I fredags åkte jag med Anna ut på landet och det var helt underbart. Vi kom ut vid 4-tiden. Det blåste smått storm men solen sken och det var varmt i luften. Så vi packade in våra saker och gick sen ner och satte oss vid bryggan för en pratstund.
Vid 5-tiden gjorde vi ordning grillen och började förbereda maten. Jag kan berätta att det inte är det lättaste att tända en grill i full storm. Hahaha... Men det gick till slut och maten blev jättegod. Vi grillade rostbiff, majskolvar, halloumi, gjorde ugnsbakad klyftpotatis och morötter och sallad.

Efter maten tände Anna en brasa och jag dukade fram alla snacks. Det var inte lite. Hihi... Chips, godis, dip och chévreost (såklart, trodde ni nåt annat) fyllde våra magar tills vi upplevde ett kollektivt illamående i soffan. Men vi hade så mysigt.

Lite bilder

Anna vid middagsbordet


Middagen


Anna tänder brasan


Underbar brasa


Vårt goda snacksbord


Anna och Puma myser i soffan


Puma somnade i en minst sagt udda ställning


Puma påminner lite om en gräshoppa, kolla in benen =)


Puma njöt av kvällen


Man kan inte annat än förstå henne, kolla in fullmånen


Fina Puma


I Gustavsberg träffade vi på butikshunden Norton som gillade att bli klappad


Nu är det sovdags. Imorgon börjar en ny arbetsvecka. Och jag har ett antal utmaningar framför mig att ta itu med. Hoppas det går vägen. Sleep tight my dear friends...

Inga kommentarer: