fredag, juli 23, 2010

Virus på linjen

För några dagar sen så lyckades en elak liten mask ta sig in i min pc. Jag trodde att mitt virusprogram skulle lyckas ta hand om det, men icke.
Så jag har letat på nätet, scannat online, försökt få bort det med alla upptänkliga gratisprogram, men ingen av dom har lyckats. Så jag trodde jag skulle få ta med pcn till jobbet och blåsa rent den. Men så kollade jag lite noggrannare på dom namn som poppade upp i virusfiltret, kollade även vad som drog mycket minne i Aktivitetshanteraren. La ihop två och två, googlade och vips så hittade jag ett program som heter Prevx 3.0. Kände mig lite tveksam, som alltid, när jag inte känner igen namnen på programvaran, men hur många olika virus jag än sökte på så var det alltid deras program som poppade upp att dom kunde hantera dom. Så jag drog ner deras gratis test-scanning och jäklar vad många virus den hittade, 31 stycken. Så jag köpte deras licensnyckel för upprensning, kostade bara 200 sek och testade att rensa. Peppar peppar, men min pc har varit lugn och snäll i snart 2 timmar. Så håll tummarna att allt är borta. =) Om jag fortfarande är lika nöjd imorgon, så rekommenderar jag varmt detta program om ni lyckas dra hem ett virus som jag. =)

NU ska jag duscha och sen ska jag hem till mamma på myskväll.
Ha en skön helg!

1 kommentar:

Carina sa...

Mmmm ja dessa små maskar är ingen hitt!!

Hoppas verkligen att du blev av med dem, och hoppas även att allt är bra med dig och att du har en underbar sommar!!

Kram/Carina