måndag, juli 19, 2010

Hallå Tandfén?

Hade mig en mys-söndag-kväll igår, poppade popcorn och kollade om säsong 3 av Alias. När jag nästan ätit upp hela skålen så biter jag ner i något hårt och det säger KRRAAAKK! Eeeh, det där lät inte bra. Och mycket riktigt. Jag kände efter med tungan och kunde snabbt konstatera att jag spräckt min ena hörntand, den som jag rotfyllde för fyra år sen. Halva tanden hängde på trekvart.
Jag ringde pappa och bad han skjutsa mig till Tandakuten på Kungsholmen, så ringde jag mamma för sällskap. HATAR tandläkare och får smått panik när jag måste dit.

Kommer fram tjugo i nio, bara för att få reda på att dom stängde halv nio och det fanns inget dom kunde göra. Så jag fick åka hem igen och försöka sova med en halvt hängande tand hela natten. Det gick sådär. Varje gång jag somnade så slappnade jag av i käken och bet till och vips så var jag vaken. Så vimsig av trötthet, vinglade jag in till tandakuten i morse och var där tjugo i åtta. Blev nr tre i kön och fick snabbt hjälp.

Tandläkaren konstaterade att tanden är sprucken rakt igenom, tog bort den lösa halvan och slipade ner allt och lade på lite massa. Så nu har jag en halv tand och måste få en tandkrona. Hejdå minst 4000 kronor!!!

Men solen skiner, jag har världens goaste vänner, det är sommar, jag har tre veckor kvar till semester, en resa till Thailand bokad och livet är liksom bara skönt. =)

2 kommentarer:

DS sa...

Haha vad skön du är! Glaset är alltid halvfullt, eller hur!! :-D

mulligtmode sa...

Fyyyy vad surt med tanden. jag måste också gå dit men jag drar mig och drar mig för det gör ont och kostar pengar. usch.