lördag, juli 10, 2010

Värmeslag

Jag återkommer till denna värme. Alltså missförstå mig rätt, det är härligt att det är sommar, att det är varmt, att solen skiner och jag njuter av att vara utomhus. Men det är trettio jävla fucking grader i min lägenhet, så gott som dygnet runt. Jag orkar inte göra någonting. Inte diska, inte städa, inte existera och det är sjukt svårt att sova.

Men livet är skönt ändå. I onsdags var jag hemma hos farmor, vi gjorde salami och brie-baguetter, småplock och knäckte en flaska vin. Satt nästan 4 timmar på hennes balkong och snackade skit. Härligt.

I torsdags träffade jag Åsa, vi gick lite i affärer, kollade på inredning, åt en bit mat, tog en glass, strosade, satte oss på en uteservering vid Odenplan och pratade. Nästa lördag ska jag hem till Åsa och sova kvar. Anders (Åsas sambo) ska ut och resa en vecka, så det blir bara oss tjejer hemma hos Åsa. Vi har planerat gott småplock, rosévin, snacks och så lär det bli en hel del bus med Lilly.

Imorgon ska jag ha en heldag med pappa. Jag tänkte dra med honom till Görvelns slott eller i alla fall i närheten. Det finns ett mysigt lite område i närheten där man kan sola, picknicka och dit tänkte jag att vi skulle ta oss. Orkar inte sitta i den här varma lägenheten.

Nej nu ska jag ta en dusch och sen är det sovdags.
Nattinatt.

1 kommentar:

Tigris Predikantan sa...

Fläkt? Idag var det riktigt varmt ... inne och ute och jag svettades ... men visst är det härligt?
:)