lördag, juli 03, 2010

Det är varmt

Jag tillhör inte riktigt den gruppen av människor som älskar när det är över 30 grader varmt ute. Jag tycker ärligt talat inte ens om det. Jag föredrar när det är en 25 grader och jag får ligga i skuggan och dåsa. Så just nu är det lite för varmt för mig. Det är ca 30 grader varmt i min lägenhet och jag har inte ork till att städa, för värmen gör mig slö och totalt handlingsförlamad. Men, imorgon ska jag försöka ta hand om mitt nuvarande horhus. För jag står inte ut här hemma längre.

Igår träffade jag Åsa. Vi hade picknick i "Rålis", grillad kyckling, couscous-sallad, tzatziki, nybakt bröd, färska jordgubbar, chips och en flaska rosé gjorde oss gott. Vi spelade spel på min nya ipod, kikade på folk, pratade och bara njöt av att ses. Det är så skönt med Åsa, att man kan vara sig själv, bara tyst och liksom avslappnad. Jag har några sådana vänner, som jag känner mig hemma med och jag är privilegierad att ha så fina vänner.

Idag var jag i "Rålis" igen, men denna gången med Jens. En trevlig kille som jobbar hos en av mitt företags kunder. han var på väg från Kramfors ner till Öland och stannade några timmar i Stockholm för att träffa mig och äta lunch. Det var roligt. Vi satt på en filt i skuggan, åt mat, snackade i timmar om allt och skrattade åt folks beteenden. Jag tror det kan vara början till en fin vänskap.

Inga kommentarer: