söndag, maj 02, 2010

Sköna helg

I fredags åkte jag ut till Vall Entuna för ett soft dygn med Familjen Stolpe. Mötte upp Dani i Sundbyberg, hon hade bilen (Ja hon har tagit körkort, jiihoo) och vi åkte och handlade en massa god mat. Daniella är grym på att köra, trots att hon precis tagit körkort, så lägg några års mer körning på det och hon kommer köra bättre än dom flesta.

Efter mat- och alkoholköp åkte vi hem och mötte upp Viktor och Jocke. Jag hade köpt presenter till Viktor som blev mycket populära. =) Det värmde i hjärtat att han tyckte om dom. På kvällen kom Jockes brorsa Robert över. Vi grillade oxfilé, lagade chevreost-sallad, tzatziki, bearnaisesås och drack gott rosévin. Allt smakade fantastiskt gott och vi åt såklart alldeles för mycket. =) Och det slutade inte vid det, för vi hade såklart även brieost och chips. Magen var spänd som ett trumskinn resten av kvällen. Hehe...

Igår tog jag, Dani och Viktor en lång promenad, pratade om livet och njöt av vädret. Sen åt vi alla en god lunch som Dani hade svingat ihop av gårdagens rester. Mums. Vid halv två åkte jag hem och spenderade kvällen hemma i soffan. Precis vad jag behövde efter ett aktivt dygn, Viktor har liksom energi för en hel skolklass. =)

Idag har jag tvättat och diskat lite, snart är det sovdags. Ha en skön vecka!

Inga kommentarer: