lördag, maj 29, 2010

Doctor's appointment

Vaknade imorse med noll röst (nu låter jag mer som en målbrottsyngling), nästan ingen möjlighet att svälja och en trötthet som hette duga. Så jag ringde Närakuten och fick en tid halv tio. Gick dit, fick veta att jag har en kraftig virusinfektion i halsen (dock inte bakterieinfektion tack o lov) som krypit ner till stämbanden. Jag måste hålla omgivningen på minst en meters avstånd då det är mycket smittsamt (=jag sätter mig hemifrån och jobbar från måndag), jag ska helst inte prata alls (vilket gör att jag vill ringa alla jag känner och säga hej, jag är socialt undernärd efter 3 dagar inomhus), vila och dricka mycket vätska tills halsen läker ut. Så låt oss hoppas att denna skiten snart ger med sig. Läkaren sa dock att har jag otur kan det vända och bli en bakterieinfektion, så jag skulle återkomma om jag inte blev bättre snart. Men så ska det inte bli har jag bestämt.

Så nu ligger jag i soffan igen. Efter tre hela dagar i soffan börjar det bli smått frustrerande, men inte mycket att göra åt det. Känner mig lite piggare i alla fall än tidigare så det är helt klart en förbättring. Dock är jag sämst på att vara sjuk, det finns nog ingen som muttrar så mycket som jag över mitt tillstånd, jag är nog lite som en kille när jag blir sjuk. Haha...

Nej nu ska jag fortsätta kolla på Damages, säsong två. Sköt om er! =)

6 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Krya på dig!
:)

Anonym sa...

Krya på dig kram, från 1,05 meters avstånd ;-)

Jess sa...

Tack, vad ni är snälla. =)

Vem är du Anonym?

Anonym sa...

Freddie (Anonyma alkolisten) ;-)

Jess sa...

Det var en röst från det förgångna... Så du lever och frodas fortfarande?

Anonym sa...

Jaaaa då, växer och frodas som gränsommar gräset. Har blivit jättestor och mogen numera ;-)