söndag, maj 16, 2010

And the crowd goes aaaaahhh...

Jag säger bara fy f..pip..n vad det har varit skönt att vara ledig i 5 dagar. Och jag har verkligen varit ledig, inte jobbat, inte ens kikat på min jobbpc. Trots att jag tog med den hem. Visst är jag duktig! =)

I torsdags hade jag en skön dag med Åsa och Lilly. Planerna var ju att gå på Aquaria, men eftersom solen sken och det var 20 grader varmt så föreslog Åsa att vi skulle gå till Sumpanparken istället. Efter ca en halvtimme i parken gick solen i moln och det började regna. Till mitt stora förtret eftersom jag inte ens tagit jacka med mig. Väl hemma hos Åsa så lekte vi med Lilly, plöjde igenom inredningstidningar, drömde oss bort, åt jättegod mat, drack gott vin och mådde bara bra.
Ringde Dani en snabb vända och fick prata med världens finaste Viktor som frågade om inte jag kunde komma och hälsa på dom imorgon (fredag), sånt får hjärtat att sjunga.

I fredags åkte jag hem till Anna och mös med henne och lillräkan. Han var hur vaken som helst, vägrade sova, vägrade ligga själv utan skulle bara bäras. Anna hade en hel del att fixa med eftersom dom skulle flytta dagen efter. Så jag gick runt och bar på räkan, hyssjade, vyssjade och sjöng sånger medan Anna packade kartonger och dammsög. Jag klagade inte, för finns det nåt bättre än att få gosa med en fin liten kille på snart 8 veckor. =)

Igår träffade jag mamma. Vi tog en tur in till stan i det vackra vädret, åt en glass, gick en lång promenad, köpte en fin sommarklänning, gick till Pytterian på Kungsgatan, tog ett glas rosé, åt en underbart god Caesar-sallad med lax, räkor och avokado (rekommenderas) och njöt av vårvädret.

Idag träffade jag pappa. Det blev mycket prat om bostadsrättsföreningar etc inför mötet imorgon. Lagade en riktigt god tonfisk- och sparrispaj till lunch/middag och kollade på "De andras liv". Rekommenderas också.

Fick veta idag att en gammal väns bror gått bort, alldeles för ung. Man skulle ju kunna tänka sig att livet inte skulle sparka på dom som redan ligger ner. Men det är väl som man säger: Lagen om alltings jävlighet.

Inga kommentarer: