lördag, december 05, 2009

Snabb uppdatering utan bilder

I onsdags åkte vi till Phi Phi Island över en dag. Det var en upplevelse. Speciellt att gå upp till Viewpointen. Pust...vad inte lätt det var. Svetten rann i solen och mamma trodde jag skulle få en hjärtinfrakt. =)

Annars var jag inte direkt impad av Phi Phi. Det var för mycket kommers, trånga gränder, trötta thailändare som inte gillade oss turister så mycket och väldigt mycket Taxi, Taxi madam, wanna go madam, boat to Maya Bay Madam?? Och stranden var skitig. Full med sugrör, plastpåsar, kapsyler och annat skräp. Så nej, Phi Phi har nog blivit förstört till stor del. Jag hann inte med Maya Bay, så det får bli nästa gång.

I torsdag blev det solande för hela slanten. I fredags åkte vi på snorkelturen "4 Islands". DET var en upplevelse av sällan skådat mått. Jag BARA MÅSTE tillbaka till Thailand och snorkla mer och kanske till och med fixa ett dykcert. Jag ville aldrig gå ur vattnet, instruktörerna fick tjata upp mig. Haha... =)

Nu är det näst sista dagen här. Så idag blir det sola, imorgon blir det sola och på eftermiddagen ska jag spendera 2 timmar på SPA och bli bortskämd. =)

Nu ska jag ner till stranden. Sa wat de kaaaa!! ;-)

Inga kommentarer: