onsdag, december 23, 2009

Määäh...

Nyårsafton har blivit inställd verkar det som. Några kompisar till M & R som skall ha barn skall fira själva hemma. Men jag har fått en inbjudan till en fest i Sumpan, vilket känns lockande. Är nära till mamma också, så kan jag sova där och slipper jaga taxi vilket alla som bor i Sthlm VET att det är omöjligt att få tag på på nyårsafton. Större chans att vinna en mille på Lotto.

Igår var jag o Mills på Strand. En bit mat, ett glas vin som blev många fler och kvällen slutade inte förrän runt halv tolv. Men oj så roligt vi hade. Pga att SL suger och att det snöade så var inte jag hemma förrän halv två. 2 timmars resa från Hornstull till Jakobsberg, TACK för det SL! Känns skönt att man får valuta för sina 690 kr i månaden.

Ikväll har mamma och pappa varit över på lite uppesittarkväll, vilket för min kvällströtta far slutade redan innan nio. Vi åt rökta räkor med saffransaioli, varmrökt lax med potatis, romsås, sallad och nygräddade pain riche. MUMS!!!

NU är jag trött som få och det är läggdags. Måste dock först bädda min säng. GÄÄÄSP!!!

När vi skulle klä granen och tog upp belysningen så hade den snurrat in sig nåt helt absurt. Så vi fick plocka ut allt och sakta men säkert reda ut allt från början. För att slippa hålla i allt samtidigt som jag skulle fixa och trixa så satte jag fast ljusen på min kofta. Vilket roade min far nåt enormt (han skrattade så tårarna rann och fick andnöd) och han frustade fram nåt om en levande julgran och att där kunde ju jag stå fram till nyår. Kul att man kan roa nån!!! Hehe...

Inga kommentarer: