tisdag, december 01, 2009

Hello från tropikerna

Idag hade jag tur. Lyckades hitta ett nätverk som fungerar relativt iallafall. Sitter ute på balkongen och surfar. Enda sättet. Glad att jag i alla fall inte behöver hänga över räcket för att få mottagning, då poolen är nedanför. Ooops...plums... Nej det scenariot hade jag inte uppskattat för mina nya lilla bebis.

Dagarna snurrar på här nere i Thailand. Vi har knappt gjort ett skit sen vi kom hit, mer än solat, fått thai-massage, badat och ätit. Men det har gjort gott. Jag har varvat ner och kom på igår att jag inte haft huvudvärk på hela förra veckan. Det brukar jag normalt sett ha varje dag. Så nåt gott har denna resa fört med sig helt klart.

Imorgon tänkte vi åka till Phi phi Islands och kolla in vad som händer där. Idag är det lite mulet (men på väg att spricka upp) så jag tänkte leta upp Dreamy Spa som skall ligga här i närheten och tydligen vara riktigt bra. Måste såklart passa på att skämma bort mig själv när jag är i ett land där allt är så billigt.

Har i alla fall lyckats få en ny vän här. En tjej som heter Tong och jobbar på en av våra favorit-restauranger Mr Wee Pizzeria. Det ligger precis vid stranden och personalen är supergoa. Speciellt Tong och hennes vännina. Det är alltid spännande att lära känna nya människor.

Har liiiite hemlängtan om jag törs säga det högt. Inte efter vädret, men efter min säng, min soffa, maten och mina vänner (inte i den ordningen). Men jag ska njuta i fulla drag så länge jag är här.

Trots att jag solat nästan varje dag så är jag inte direkt brun, men i alla fall en nyans mindre blek. Och jag fasar för att komma hem o ställa mig på vågen. Usch...med all denna mat som man inte är van vid... Väldigt god, men jag kommer rulla hem till Sverige. Kanske kan avboka flyget...? ;-)

2 kommentarer:

C sa...

Åååå Phi Phi! Det var typ ett av mina favvoställen. Så mysigt! Hoppas du njuter av sol, mat och vila! Sköt om dig och ha en fortsatt underbar semester vännen! Puss å kram!

Jess sa...

Det har nog hänt en del på Phi Phi sen du var där. För jag var inte imponerad.
P&K