torsdag, december 10, 2009

Livstecken från Thailand

Idag fick jag mail från Tong & Aday. Jag är så glad. =) Dom är ju så goa och jag saknar dom som bara den. Pratat med en vän om att åka till Thailand igen i April. Dock vet jag inte riktigt om jag hinner få ihop pengar tills dess. Men jag ska bannemig försöka. Vill åka NU!! =)

Men imorgon är det iallafall fredag, snart är det jul. Nästa vecka är sjukt fulltecknad, dock mest med roliga saker. Och tyvärr så är min huvudvärk tillbaka igen. Som var totalt bortblåst under hela Thailands resan. Jag måste nog börja ta mig en funderare på hur jag lever mitt liv. För nåt är det som inte är bra för mig.

Fick ett otroligt glädjande besked idag. Mammas cancer har tagit stryk av behandlingen. En av tumörerna har börjat dö inifrån och några andra har krympt. Det här betyder inte att det går att bota, faktum kvarstår, men det känns som en stor seger i allt det jobbiga. Samtidigt så vågar jag inte riktigt glädjas eller slappna av. Det är väldigt mycket blandade känslor och jag vet inte riktigt hur jag ska ta in informationen och processa den. Är det så här det känns Carina? Man känner sig kluven när man får höra nåt bra, alla som levt nära cancer vet vilken skör glädje det är och att det kan vända när som, men när törs man våga hoppas?
Jag känner att jag har inga svar. Men jag är försiktigt glad för det beskedet som vi fick idag. Försiktigt glad.

1 kommentar:

Carina sa...

MEN SÅ UNDERBART!! Njut av er julklapp, kan väl inte bli mer underbart i dessa stressande dagar!!

Men som du säger, när man lever mitt i det så är det samtidigt svårt för självklart hoppas man även nästa gång att beskedet är positivt samtidigt som något gnager i huvudet att "shit nästa gång är det säkert negativt". Men så behöver det inte vara, och i denna berg och dalbana sjukdom så är det bara att njuta dag för dag, är det nu ett glatt besked så försök vännen, fast man vet. Men skam den som ger dig! Det kommer bot och bättring var dag :O)

KRAM!