lördag, juni 05, 2010

Tillbaka på banan

Det är så skönt att vara på benen igen. Även om jag inte är frisk, förkylningen och hostan hänger sig kvar som en irriterande stalker. Annars är allt bra.

I veckan har vi tre styrelsemöten med föreningen, vi har valt ut tre stycken rådgivare som nu ska få presentera sig. Det kommer bli mycket jobb, men det känns spännande att sitta i styrelsen och jag räknar med att jag kommer lära mig mycket.

På torsdag ska jag träffa Åsa och på fredag ska jag och mamma boka resa till Thailand igen. Vi åker ungefär samma period som förra året, jag längtar tillbaka som sjutton och det var mysigt att åka ner med mamma. Bara lata sig, träffa alla trevliga människor och äta gott. Thailand är fast i mitt hjärta.

Idag fick jag med mig mamma och pappa på picknick vid Görvelns slott. Jag fixade fetaost och bulgursallad, så köpte vi rökt och gravad lax och supergott färskt bröd. Det var lite kyligt första timmen, men sen kom solen fram och fick graderna att stiga något. Jag somnade i solen efter maten, vilket mitt ansikte vittnar om. =)

På måndag är det dags att jobba igen. Vet inte om jag ser fram emot det eller...

1 kommentar:

Tigris Predikantan sa...

Mysigt! Önskar mina föräldrar levde!
:)