lördag, juni 12, 2010

Thailand

Äntligen har vi bokat en resa till Thailand igen, jag o mamma. Ska bli så skönt att komma iväg och bara hänga tillsammans i värmen.

Denna gång åker vi inte charter, utan reguljärt. Ut på äventyr, helt på eget bevåg. Vi flyger den 19 nov till Hat Yai, stannar en natt i staden då vi landar för sent för sista färjan ut till ön. Första veckan ska vi bo på Koh Lipe, vi har bokat det lyxigaste hotellet på hela ön. Kolla in Idyllic Resort

Efter 6 nätter på denna idylliska ö som ligger mitt i ett naturreservat så tar vi båten till kära gamla Koh Lanta. Där vi var förra året. Jag har ännu inte bokat nåt där, men jag har skickat bokningsförfråga till två hotell.

Det ena är där vi bodde förra året, Lanta Sand, vilket är underbart med så sjukt dyrt. Får se om jag kanske kan få ner priset med lite förhandling.

Det andra hotellet
Lanta Casuarina Beach Resort
ligger längst bort på samma strand. Där tänkte vi i så fall hyra en Beach Front Villa, alltså ett enplanshus direkt på stranden. Det är mycket billigare, men samtidigt så långt bort från allt det som vi älskade från förra resan. Så ja, vi får se vad det blir.

Men nu ska vi i alla fall komma iväg igen, vilket känns helt underbart. Jag har äntligen hittat ett nytt andningshål efter det att pappa sålde vår segelbåt.

3 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Hoppas ni hittar det bästa ... för det är ju vad man vill ha eller hur?
:)

D.S sa...

Underbart gums!!!

Flinckan sa...

Åh vad härligt.Att komma iväg och släppa vardagen för ett tag, det behöver ni.
Jag, mamma och pappa drar tillsammans med morbror och hans fru till Turkiet nästa vecka. Kolla lite håriga turkar, dricka paraprydrinkar, sola, bada...så skönt!