onsdag, februari 04, 2009

En aningens brun...

Inhandlade biljetter till Frida Hyvönens extrainsatta spelning på Dramaten idag. Jag, Mills och Ahllan ska gå. Både på Frida och Hello Saferide som är på fredagen samma helg. Det blir en skön konserthelg. =)

Inplanerade spelningar framöver
Glasvegas
Hello Saferide
Frida Hyvönen
Franz Ferdinand
Alla i mars månad, så februari är totalt vek. Får söka vitt och brett på nätet och se om man inte kan skrapa ihop en liten spelning eller två till. Beroende, jag? Neeeh... =)

Slänger ett litet getöga på Popcirkus på Tvåan, var själv där förra onsdagen på premiären men orkade inte anamma tillräckligt med energi för att ta mig dit idag. Är inte direkt mina favoritartister heller. Nog för Laleh är bra, men inte för att jag ska stå och hänga (eller trängas) på Debaser i 2 timmar.
Sebastien Tellier ser ut som en tönt med svarta solglasögon och knullrufsigt hår (som han rufsar till varannan minut) och ärligt talat, killen har bara gjort två schyssta låtar.
"I really don't know Sweden, but I like chicken sausage..." Que? Killen är ett skämt.

Har jag förresten nämnt att jag är totalt kär i Ane Brun eller ja alltså inte i henne, men i hennes musik. Hon har en av dom vackraste röster jag hört. Hennes version av True Colors ger mig pytteskinn och tårar i ögonen. Ooohh...

Apropå ingenting alls så är Christian Walz både öron- och ögongodis. =)

Inga kommentarer: