söndag, mars 29, 2009

Mats-Eric och jag

Helgen är snart slut. Klockan säger 20:32 men jag skulle hellre gå på gårdagens tid 19:32 så att jag kunde få lite mer helg. Men det positiva är ju ändå att vi nu gått över till sommartid. Yeeaa... Bara vädret kunde ta och inse det också...

Jobbade ju hemma i fredags. Hade en dejt bestämd med Anna. Hon kom förbi vid fyra med Puma och så var det dags. Vi hade bestämt sen tidigare att jogga mellan Jakan och Kallhäll. Call us crazy...men så är det. Trots snö-regn, piskande vindar och gråmulet skitväder så gav vi oss av. Inte säkra på hur långt det är mellan dom två samhällena så startade vi med att gå typ en kvart. Men det var närmre än vi trodde och en halvtimmes joggande senare var vi framme. Så nästa gång blir det hela vägen, dock hoppas iallafall jag på något bättre väder. Resten av kvällen var hur soft och trevlig som helst. Ärtsoppa är SÅ gott. =)

I lördags åkte jag o mamma ner till Nynäshamn. Några av kusinbarnen fyllde år och det bjöds på tårta, bullar och annat smarrigt. Det var riktigt kul att få leka med ungarna och hinna prata med min kusin. Inte så ofta det sker, så dom tillfällena är guld värda. Fick skjuts hem av morbror och moster. Vi blev jättesena (men det var det så värt för vi fick oss en pratstund i bilen). Så jag kom hem mitt i Earth Hour, fick låta ytterdörren stå öppen tills jag tänt lite ljus för att inte slå halvt ihjäl mig i den mörka lägenheten. Grannen kom samtidigt och fnissade gott åt min öppna dörr och mitt harvande runt i mörkret efter tändare och ljus. Men vad gör man inte för miljön. Efter timmen var slut så satte jag på "Casablanca". Aldrig sett denna film bland filmer och måste säga att jag nog blev ganska så besviken. Tyckte den var...sådär.

Idag har jag städat, diskat och plockat iordning. Hade även tänkt ta mig en joggrunda, men tiden (för det hade inget med min lathet att göra, inget alls) räckte inte till. Lagade middag vid sextiden. Blev fyllda pastakuddar och chevresås. Inte helt dumt faktiskt. Sen såg jag "Marley and me". Har nog inte grinat så mycket på ja...sen jag sist såg en supermysig och go film som denna. Har du inte sett den och är en sucker för "warm and fuzzy" filmer eller bara behöver få dig ett schysst gråt så se den, omgående! =)

Just det, läser just nu "Hemlige Kocken - Det okända fusket med maten på din tallrik" av Mats-Eric Nilsson. Jag funderar på att lägga ner det här med att äta helt och hållet. Hehe... Eller njae kanske inte när jag tänker efter. MEN...en sak har jag lovat mig själv. Jag SKA börja LAGA mycket mer mat, baka mitt eget bröd och nästan helt sluta handla på Coop. Boken tipsar om ett antal bra affärer i stan som säljer riktigt BRA mat och råvaror. Så det är mitt nya projekt. Ut med skiten och in med eliten. =)

Men nu ska jag nog spana in en film till... Hej så länge!

Inga kommentarer: