söndag, mars 15, 2009

Hur i helv...

Jag är matt, stum och så trött. Svenska folket har återigen gjort bort sig å det grövsta. Ja du tänker rätt. Det är Melodifestivalen jag syftar på.
Det fanns TRE bra alternativ igår som var Eurovision-mässiga. Men skickar Sverige nån av dom till Moskva? Nej! Det kunde man ju inte vänta sig. Utan istället skickar vi operasångerskan Malena Ernman med en låt som är så dålig och intetsägande att jag inte ens minns en stavelse av den.

Någon av dessa kunde helt klart gått hem i Moskva:
Heat - 1000 Miles
Emilia - You're my world
EMD - Baby Goodbye

Tyckte även väldigt mycket om Caroline af Ugglas - Snälla Snälla. Den kommer jag lyssna på många gånger till. Men den var inte Eurovision-material.

Nu ska jag försöka vakna till lite. Ikväll är det Frida Hyvönen på Dramaten och imorgon börjar arbetsveckan igen.

Inga kommentarer: