söndag, april 25, 2010

En sån DÄR dag

Ni vet hur det kan bli ibland...en sån där dag då man undrar varför man överhuvudtaget klev upp ur sängen. En sån dag har jag haft idag.

Pappa och jag hade bestämt att vi skulle umgås. Då jag fixat lite program till hans nya dator så tog jag en joggingrunda över till honom. Vilket normalt sett brukar vara riktigt skönt, men idag hade jag cement i benen och inte på något vis lyckades jag mentalt övertala mig själv att det var härligt att springa. Så det blev en lång plåga istället, får hoppas på bättre lycka nästa gång.

Installerade programmen, gick sen hem till mig för att duscha och pappa gick ner och handlade ingredienser till middagen. Kollade på "På andra sidan häcken" sen var vi vrålhungriga och satte igång med maten. Knådade degen och tyckte att den var lite väl smörig, men jag knådade ut den och slängde in den i ugnen. Efter 10 minuter hade alla sidorna halkat ner och degen låg som en klump i mitten. Det var bara att hiva ut den och göra en ny deg. Efter 5 minuter låg även denna deg och simmade på botten, trots att jag dubbelkollat receptet på nätet och minskat rejält på fettet. I ren desperation fick pappa springa ner och handla en Maizena pajdeg (ut i fall att...), dock funkade den tredje satsen deg jag gjorde. Visst slank den ner en bit den med, men det räckte iallafall med kant för att jag skulle kunna ha i fyllningen. Och vilken god paj det blev sen. Tonfisk och sparrispaj. Mums säger jag bara.
Tack Åsa för receptet, ska testa med parmesan också nästa gång. Tyckte det saknades nåt i denna paj. Så antingen var det parmesanen eller ditt handlag. =)

Slutet gott allting gott kan man ju tycka, men icke då. För när jag skulle ställa in pajbitarna i kylskåpet (fortfarande lånekylskåpet på golvet, visst har jag världens snabbaste hyresvärd) så lyckades jag slå till mjölken som välte och halva innehållet åkte ut i kylskåpet. Jomensåatt...det kändes ju bra...
Vilket aldrig skulle hänt i mitt kylskåp eftersom då får mjölken plats i dörren, men men... Imorgon ska dom i alla fall komma och titta på vad som felas. Det tog bara strax över 2 veckor, så vi får se om det tar ytterligare två veckor innan dom åtgärdat felet också.

Men nu lider i alla fall söndagen mot sitt slut. Imorgon ska jag till frissan och bli fin i håret på förmiddagen, sen jobbar jag hemifrån. Anna och lillräkan kommer på besök och sen ska jag till syster som fyller 40 år och äta smörgåstårta. =)
Men nu är det Parlamentet och sen läggdags. Nattinatt.

1 kommentar:

Tigris Predikantan sa...

Kan bara säga: lycka till!
:)