tisdag, april 20, 2010

Djävulen bär Prada

Ikväll har jag sett Djävulen bär Prada för tredje gången. Inte för att filmen i sig är direkt nåt att se (förutom Meryl Streeps sköna bitch-roll), men för att det är så sjukt mycket snygga kläder, stövlar, väskor och allehanda accessoarer i den som får mig att vilja bli mångmijonär och bara shoppa shoppa shoppa. Ingen som känner sig sugen på att efterskänka mig ett Platinum kort och plocka upp räkningarna? Jag lovar att inte spendera så mycket pengar...NOT!!!

Jag har funderat lite på ordet Nattduksbord, själva ursprunget. Vart kommer ordet från och hur kom det sig att det kallas just Natt duks bord... Några förslag?
För jag hittar inget på nätet.

På torsdag ska jag hem till Anna och pussa på lillaräkan (Vilhelm 1 månad) medan Anna packar ner köket inför kommande flytten. Tufft jobb att pussa på fina lillkillen, men någon måste ju görat... Hihi... =)

Annars har jag en ganska soft vecka planerad och denna helg ska jag inte jobba ens en minut. Jag ska bara viiila, träna och njuta av min ledighet.

Vad har ni hittat på till Valborg?
Själv åker jag ut till La Familia Stolpe i Vall Entuna för en mysig kväll med tillhörande övernattning, ser verkligen fram emot det. Saknar Dani och Vicke.

NU är det sovdags. Zzz...

2 kommentarer:

Carina sa...

HOLA!

Hur mås det? Länge sen sist! Hur är detmed mammsen? Ja du, valborg..vi har inte bokat in något -ännu men nog blir det något skoj alltid. Om inte annat måte man ju få se lire eld :-)

Carina sa...

Ha ha ja nog är man bra på att stava alltid..Hhmn..borde kanske ha varit..MÅSTE MAN IALLAFALL FÅ SE PÅ LITE ELD!

Inte lätt..ala dagar, ha ha