fredag, september 01, 2006

Veckodagar


Äntligen, äntligen helg... Så här ser veckans dagar ut för mig. Måndag: Misströstar, helgen är precis slut och en lång vecka med mycket jobb sträcker sig framför en. Längtar till fredag. Tisdag: Livet känns något bättre eftersom måndagen är över och jag är en dag närmre fredag. Onsdag: Mitt i veckan, lill-lördag (varför det nu kallas det, för man är ju inte lill-ledig...) Imorgon är det torsdag och då är det bara EN dag kvar. Puuh... Torsdag: Anar ett ljus i tunneln, imorgon är det freeeedag. Men varför känns det alltid som att torsdagar har extra långa och sega timmar? Har torsdagarna fastnat i en universell akademisk kvart...? Fredag: What can I say? Thank god it's friday!!! :-) Lördag: Mmm...ledig hela dagen och hela dagen imorgon. Härligt. Söndag: Smått ångest inför måndagen och den stundande misströstan.
Jag jobbar för att leva, jag lever inte för jobbet...

Hittade den här bilden från när jag pluggade några veckor i Bristol, England. Party-tjejerna från vänster till höger är Iris, Aino, jag och Vivi. Iris jobbar på HP i Schweiz, Aino och Vivi jobbar på HP i Finland och jag i Sverige. Vi var många fler nationaliteter på den kursen och vi hade så sjukt roligt under hela tiden vi var där.

Inga kommentarer: