fredag, september 22, 2006

Trettio


Ni får förlåta en gammal själ för att jag inte skrivit på ett bra tag nu. Men det har varit fullt upp. I onsdags blev jag ju ett år och ett helt decennium äldre. Inte riktigt säker på att jag är så förtjust i tanken på att jag fyllt 30 år, känns gammalt. Jag vet att det egentligen inte är det, men ändå... :)
Så vad har jag gjort sen sist...Jag har jobbat massor, planerat min fest, fixat en massa musik, gratulerat vänner som också fyller år nu, ätit tårta i överflöd (och mer lär det bli imorgon), shoppat nya kläder och skor, längtat efter min fest som nu äntligen ska bli av imorgon och sovit alldeles för lite. Sova får jag göra en annan dag, kanske när jag fyller 31...?
Hittade en alldeles underbar liten sak på nätet, se nedan:

Här kommer några tecken på att du har problem med spriten.

- Du måste klamra dig fast i gräsmattan för att inte ramla av jorden.
- Du torskar alla gräl med dina köksstolar.
- Du tror att sprit är en del av kostcirkeln.
- Myggor får baksmälla då de biter dig.
- Du frågar din sambo var ungarna håller hus, fast du har varken ungar eller sambo. Du har just pratat med din soffa.
- Du ramlar av golvet.
- Glasen missar din mun hela tiden.

Imorgon hoppas jag att alla dessa punkter kommer att gälla mig, annars är jag alldeles för nykter. :)

Inga kommentarer: