onsdag, maj 04, 2011

FASansfullt

Jag är inte så väldigt insatt. Men det här med FAS 3 verkar ju vara ren skit för alldeles för många. Av de 45000 som hamnat i FAS 3, så är 25000 fortfarande kvar. Störst del av dom 20000 som lämnat fas 3 har gått i förtidspension.
De som är kvar får knappt pengar så att dom överlever, räcker inte pengarna så får man gå till sociala. Det är helt sjukt och så klagar Alliansen på Sossarnas Plus-jobb, som var bra mycket bättre än FAS3 om jag har förstått det rätt. Då fick Plus-jobbarna i alla fall mer pengar än nu som FAS 3:are. Skrämmande Sverige!!! Se till att få bort den där jäkla skit-regeringen som sitter nu, så vi kan försöka bygga upp välfärden igen så att vi får ett samhälle som är mänskligt. Inte som nu. Det är så man skäms över att Sverige behandlar sina medborgare på detta sättet.

Läs Arbetaren

Uppdrag Granskning

4 kommentarer:

Anonym sa...

"klagar Alliansen på Sossarnas Plus-jobb, som var bra mycket bättre än FAS3 om jag har förstått det rätt."

Detta stod i Arbetaren om jag förstod det rätt? Det är ju inte direkt en objektiv och faktaneutral tidning...

Jess sa...

Hej Anonym,
Jag baserar inte min åsikt endast på Arbetarens text, även om jag hänvisar till den. Om du googlar på FAS3 så hittar du ganska mycket intressant information, både för och emot. Sen får man ju själv skapa sig en uppfattning, precis som jag har gjort.
Trevlig helg!
Mvh Jessica

Blogoholic sa...

Älskar rubriksättningen!!
;-)

Jess sa...

Tack Blogoholic! Ibland får man till det. =)